סוגים שונים של חלונות פרופיל בלגי לבית ולמשרד

במאמר זה נספק לכם מידע על חלונות פרופיל בלגי לבית ולמשרד. החלונות ניתנים להסדרה בכל וריאנט פתיחה שתבחרו, פתיחה רגילה, הזזה או דריי קיפ. כיצד ניתן לעצב אצת החלונות הבלגיים שלכם? מהן אפשרויות בחירת הפרופילים? ניתן לשלב אותם מסביב לזגוגית בלבד, לחלק את הזגוגית לשניים באמצעות פרופיל אמצע או להזמין דגם משבצות עם פרופילים רבים המתהווים כשתי-וערב על גבי משטח הזכוכית. מהם סוגי העיצובים עבור חלונות פרופיל בלגי לבית ולמשרד? להלן כל המידע שאתם צריכים.

רמת המבריקות של הפרופיל הבלגי

רמת המבריקות של חלונות פרופיל בלגי קובעת את סגנון העיצוב. בדרך כלל מי שבוחר פרופיל מבריק ביותר עם השתקפות מבעד לאלומיניום מכוון לכך שהמבנה שלו יגובש בסגנון המודרני הצעיר, עם Look עכשווי. אם יש בבית ארונות זכוכית נוצצים בקרבת החלון, פרזול מתכות מסביב למדפים שברובו הוא נוצץ וידיות דלת תואמות, זהו עיצוב החלון המושלם. לעומת זאת, מי שבעד טקסטורות יותר קלאסיות ידבק ברמת חספוס מסוימת בפרופיל שלו שתעמעם את ההברקה. פרופיל שאינו מבריק בכלל נקרא "פרופיל מגורען" וכאשר בוחרים צבעים כמו שחור, חום כהה או אפור נראה מצוין, במיוחד בבית שיש בו מוצרי עץ או שחורים למיניהם מסביב לחלון או בקרבתו.

מידת העובי של הפרופיל הבלגי

מידת העובי של הפרופיל הבלגי קובעת נדבך נוסף בסגנון העיצוב. אם בפרק הקודם עסקנו בצביון, עכשווי מבריק מול עיצוב עתיק מגורען, כאן אנו עוסקים בסגנון פר אקסלנס: האם החלון שלכם צריך לקבל תבנית עיצוב מערבית המבוססת על פרופילים עבים ונוכחים? או שמא הפרופיל צריך להיות דק, "לפנות" מקום לזכוכית ולהקצות לה מראה של מסך טלוויזיה? עיצוב זה מקובל במיוחד ביפן והוא חולש על לא מעט בתים כאן בישראל בשנים האחרונות. בדרך כלל, כאשר בוחרים חלון עם פרופיל עבה – הזיגוג היפה ביותר הוא עם זכוכית שקופה, בעוד שאם בוחרים בפרופיל דק, הזיגוג שיתאים יהיה עם זכוכית כהה מעט, או שקופה עם מדבקת אנטי סאן. בדרך זו גודל הזכוכית הכביר מקבל משמעות עיצובית של מסך. חלונות פרופיל בלגי מסוג זה מתאימים, בדרך כלל, לחלונות עם מפתחים גדולים כדי ליצור את אפקט המסך בצורה עוצמתית.