חלונות בלגיים מיוחדים בתפעול ובעיצוב

במאמר זה נסקור מספר דגמים פופולאריים של חלונות בלגיים אשר נמצאים בשימוש בבתי אב ובמשרדים. חלונות בלגיים אלו ניחנים בשיטות פתיחה מגוונות ובעיצובים מותאמים אישית על פי הזמנה. המאמר יחלוש על תפעול החלונות ועל הדרכים השונות בהן ניתן לעצב אותם. יינתן גם מידע על זיגוג הזכוכיות של החלונות.

חלון בלגי פתיחה

חלון בלגי שניתן לפתוח אותו כמו דלת כניסה או פנים על צירה. יש חלו ציר והדלת חגה לתוך החדר. חלונות בלגיים אלו ניתנים לרכישה על בסיס דו כנפי או חד כנפי והם מזכים את הלקוח באקוסטיקה ברמה גבוהה מאד אם מתקינים אותם כתוספת אחורית לחלון הזזה שמוצב בחזית פתח האוויר. חלונות בלגיים אלו ניתנים לעיצוב עם פרופיל מסגרת או משבצות על גבי הזגוגית. סוגי זיגוג שניתן לבחור: מונוליטיים עם שכבה אחת, בידודית דו שכבתית או טריפלקס תלת שכבתי עם הגנה מפני פיזור שברי זכוכית.

חלון בלגי דריי קיפ

חלון בלגי מסוג זה נפתח באלכסון ויוצר 2 פתחוני אוויר קטנים, אחד מעל הזגוגית והשני מתחתיה, כשביניהם החלון מצוי עם 2 צלעות מקבילות בהטייה כאשר הוא פתוח, מה שיוצר צורה של מקבילית, וכאשר סוגרים אותו הוא חוזר להיות מלבן ישר. החלון מיועד להגנה מפני נפילות של קשישים, טף וחיות מחמד ולכן הוא לא חלון לצפייה בנוף שמתחולל למטה וממול לבית שלכם, אלא חלון המשמש להכנסת אוויר מבחוץ ותו לא. חלונות בלגיים אלו ניתנים לזיגוג מונוליטי, בבידודית דו שכבתית או טריפלקס תחת שכבתי עם שכבת הגנה מפני שברי זכוכית.

חלון שילוב פתיחה ודריי קיפ

חלונות בלגיים אלן הם חלונות פתיחה חד או דו כנפיים שנראים כמו חלונות פתיחה רגילים, כפי שנסקרו בפרק הראשון של מאמר זה. אלא שכאן, ישנה נצרה שהכנסתה לחלון נועלת את הזגוגית מלהיפתח ומשחררת זיז אנכי המאפשר להניע את הזגוגית באלכסון ובכך ליצור הגנת דריי קיפ כמו בחלון דריי קיפ מקורי. חלון זה אידאלי למשפחות עם ילדים, שכאשר הם אינם בבית ניתן ליהנות מפתיחה מלאה. חלונות בלגיים אלו ניתנים לזיגוג מונוליטי, בבידודית דו שכבתית או טריפלקס תחת שכבתי עם שכבת הגנה מפני שברי זכוכית.